en flodhäst?



Både jag och min barnmorska blev rätt förvånade då jag klev av vågen på mvc i onsdags och den stod på 74kg, det betydde alltså en viktökning med hela 16kg sedan min inskrivning. Hon och alla runt omkring mig påpekar hela tiden vad liten jag är, att det bara är magen som syns och att jag måste lägga på mig mer för att inte försvinna då jag ska börja amma. Men schi fick ni, förstår själv inte vart allt lagt sig, magen kan knappast väga 16kg och så mycket vatten kan det väl ändå inte vara i mina fötter och vader (?) eller så har det bara fördelat ut sig jämt över hela kroppen.

Hur som helst, så kände jag mig inte alls lika liten och smidig då jag klev av vågen.

Ditt BMI är 19,2 och en rekommenderad viktökning under graviditeten är 15 kg
(kanske helt okej, trots allt?!)
 (Räkna ut viktökning)


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar