helg igen

idag har jag varit på larssons guld och köpt ett par guld örhängen iaf, ett par vanliga enkla med en pärla i mitten som man slipper ta av sig på nätterna, lättsamt. sedan har jag varit in till min frisör och bokat en klipptid åt johan som jag tänkte bjuda honom på, är dax nu kan jag säga.

sen har jag fixat de sista arbetsgivarintygen från kommun som fattades, tänkte inte jävlas med försäkringskassan något mer, men inser att lägsta föräldrapenningen är vad 3-4(?) dagars arbete annars ger och det att klara sig på en hel månad, visst det går väl runt då man är två. men hur kul kan man ha? vore ju roligt att få unna sig en tröja eller fika ibland. blir skillnad på några tusenlappar om jag fixar allt riktigt så det är lika bra att ta tag i det igen. förstår faktiskt inte alls hur någon som inte arbetat tidigare och hamnar på lägsta klarar sig ett år på garantipenningen, den borde höjas.

aja, johan är och fixar med några papper på våran etta vi hade innan tvåan, blev att vi gav tillbaka den till föreningen tillslut, är inte värd små slantarna den ger iaf, bara skönt att bli av med. då han är klar med det skulle han handla med sig till maten och inför kvällen. blir kyckling, en plåt med gott o blandat, färskpotatis, morötter, lök osv.. blir nog gott de.

ajuste, drog ut våran kökslåda lite väl långt förut, så den damp rakt ner på mina tår.. gjorde, GÖR.. sjukt ont! så nu har jag en stor blå nagel med lite blodstänk under, mindre kul.

trevlig helg på er alla och ha så kul på härefestivalen, det skulle jag haft! : )



Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar