ett nytt år


Hur kommer ni fira in det nya året?
i det lilla lugna tillsammans med familjen? med polarna i fjällen? kanske ni för första gången har barnvakt och vågar er på flaskan igen efter flera månaders uppehåll? eller ni kanske rentutsagt skiter i all den hysterin kring de nya året?

vi blir iallafall bara hemma tillsammans med några stycken och det känns skönt att vara på hemmaplan, dels för att man slipper stöka på så mycket med Noel och sedan för att inte störa hans rutiner åter igen (som det alltid blir borta, oavsett). blir god middag och sedan är det inhandlat till ostbricka + rödvin, sedan skumpa till tolvslaget, såklart. efter min och johans vinkväll (blev bara 2 halva glas för mig, men ändå) så känner jag verkligen hur mycket jag nog saknat alkoholen, inte berusningen, inte festerna eller allt folk. nej, utan bara avkopplingen, för det är faktiskt bara då min hjärna kan slappna av.. och jag läängtar till att få ta mig ett glas imorgon och bara luta mig tillbaka i soffan, för det är jag värd.. det är vi alla mammor värda efter att ha bärt och fött ut våra barn, sådeso.

kikki skriver:

ja det är vi verkligen ;D

Malin skriver:

Håller me dej absolut de du skrev i slutet där!! =) Sitter här hemma nu me familjen o dricker ett glas vitt o bara njuter... Hoppas ni har de toppen ikväll!!


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar