en gammal dikt

Du, en längre version av mig

om vi skulle se varandra i ögonen,
så skulle det bara utforma ett tomrum,
en massa partiklar utan betydelse,
som virvlar runt i cirklar och skapar yrsel.
--
vi famlar efter orden vi aldrig hade,
i desperata försök till att hitta någonting
i alla illusioner vi så fint utformat.
--
du kastar mig igenkännande blickar,
jag inte vill fånga,
för jag vet hur det känns,
att bli fångad av någon som mig,
så jag tittar bort och låtsas inte om det.
--
..och kanske vi hade någonting, nångång
men vi tappade bort det på vägen,
och alla spåren har sedan länge blåst bort.
 --
vi förstör inget om vi går
fast allt är redan trasigt,
så vi kan lika gärna stanna.


Madicken skriver:

Allt bra?

Ha en bra Fredag! :D


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar