nattningsrutiner

i början matade jag Noel sista gången vid elva och sedan somnade han i sin egen eller våran säng, men oftast i våran famn under matningen, det var lättsamt och då han somnade så sent så sov han i sin tur länge på morgonen, vid tio tiden brukade vi i regel kliva upp, jätte skönt med sovmorgon tyckte jag och så körde vi på. tills han en kväll somnade redan vid 9 tiden och ändå sov till kring 8-9 på morgonen, då insåg jag att det var minst lika skönt att kliva upp i tid + att jag och johan fick lite egentid på kvällen. (såklart så sover han ju inte redan från 9-9 utan mat uppehåll, men det fattade ni säker också)

så nu tvättar jag av och smörjer in honom med bedtime oil och tar på pyjamasen vid halv 8-8, sedan får han ersättning plus bröstet, efter det får han mysa lite i soffan med oss innan vi går upp och lägger honom i sängen, smeker han lite över näsan, sedan blundar han och somnar. och blundar han inte direkt så ligger han och jollrar på lite tills han gör det, ligger i våran säng bredvid o kikar på tv tills han somnar och då går vi ner till vardagsrummet igen. såklart har vi både bättre och sämre nätter, men i överlag så funkar det bra.

vad har ni för nattningsrutiner? badning? saga? sång? babymassage?  


Lii ~Williams mamma~ skriver:

Vilken söt liten skrutt!

Hur gammal är han?



Lii


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar