sömn rutiner

Noel har fre,lör och sön natt vaknat mitt i natten vid två, tre tiden och bestämt sig för att vara vaken en himla massa timmar och den sista timmen har enbart bestått av gallskrik då han är så övertrött att han inte vet hur han ska bete sig. det har verkligen varit jätte jobbigt och påfrestande för både johan och mig och man ligger med en ständig klump i magen då man ska sova, i oro om att han ska vakna när som helst och börja sitt timlånga gnäll, den oron resulterar ju vidare i att jag inte alls i huvudtaget kan somna, så då han vaknar där vid två kan jag precis ha somnat om ens det. så ja, det har varit en massa trött dagar, men så inatt... somnade han vid elva, vaknade 5 och åt för att sedan somna om till 9, tack någon övre makt!

vi brukar alltid försöka lägga honom så sent som möjligt, helst mellan halv elva och elva och dom dagarna har han alltid somnat bra, vaknat en gång och ätit, oftast kring 5 och sedan somnat om till 9. men dom senaste dagarna har han varit helt slut och somnat redan vid 9 och det visar ju klart och tydligt igen att det inte fungerar, det är han alldeles för liten för. får bli en 8 nattning den dagen han börjar med riktig välling ist.

Ni med barn kring samma ålder 2-5 månader, hur och när lägger ni era barn och hur många ggr per natt äter dom oftast?! : )


Sara skriver:

hej! Jag har en son på 2 mån som får äta och somna vid 20.00 sen sover han till halv 5 äter och sover till 7-8.. eller äter och somnar vid 22.00 vaknar 06.00 äter somnar och vakner 9.. men min grabb äter ersättning och barnen blir mycket mättare på det än bröstmjölk så ett tips är at ge honom ersättning vid läggdax så sover han bätte om han är för jobbig.. =) // Sara_88 på blimamma.se


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar