ännu ett samtal med försäkringskassan

hade för en stund sedan ett trevligt samtal med försäkringskassan

C - hur långt har ni kommit med min omprövning?
FSK - vi har inte börjat med den än, håller fortfarande på med ärendena sedan i maj
C - jag har varit utan någon inkomst sedan i augusti, hur hade ni tänkt att man skulle klara sig?
FSK - det vet vi inte
C - men vad vet ni då?
*tyst*
C - ser det ut som jag kommer få några pengar innan jul?
FSK - det skulle vi inte räkna med


spelade tydligen ingen roll vad jag sa sedan, de var stenhårda på att ingen kunde komma före i kön och att dom tog alla ärendena i tur ordning, så ja.. god jul, eller hur var det?


Elin skriver:

Ja I hope so. Har haft så mycket tankar inför flytt & ångest att lämna oslo. Känndes så sjukt skönt att hon förmodligen kommer, vi sitter liksom i samma båt, alltid på samma plan osv. Och hon kan behövas för att överleva på hemmaplan, man vet att det finns en till som sitter på samma tankar då:b aja nu är det inte ¨långt kvar & det är såååååå himla läääskigt!:P Men lite spännande dock:D


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar