lite egentid

puh, har inte fått mig en datastund på hela dagen. lilleman har ätit och sovit bra, dock bara på mitt bröst.. så fort jag lagt ifrån mig honom har han börjat små gnälla och tok söka efter brösten fram och tillbaka som en tok, så ja.. vi har legat i sängen hela dagen lång, inget fel med det, jätte mysigt har vi haft det.. men klagar inte direkt på att han somnade själv i sängen nu en stund, för snart måste jag ta med honom ner igen då middagen ska börjas göras iordning.

igår var iaf johans mormor och gammelmormor här, vet inte om det blir Noels gammel-gammel-mormor eller gammel-gammel-farmor.. man tycker ju att det borde bli gammel-gammel-mormor eftersom det är johans gammelmormor, men det är ju också vad min mormor kommer bli till honom sedan och det är ju fars-mors-mors-mor, så då blir det ju i regel hans gammel-gammel-farmor, äh.. det är säkert jätte simpelt, bara jag som lyckas strula ihop allt i mitt huvud som vanligt.

men iaf.. dom kom hit på fika och hade med sig en god äppelkaka dom bjöd på, själv blev jag såklart tvungen att bjuda på syltrutorna jag gjorde igår, har inte smakat dom själv men dom var tydligen jätte goda, så dom kan jag rekommendera er att baka. Noel fick en massa presenter, 4st tröjor i olika storlekar, helt perfekt för honom att använda nu och några att växa i, det tackar vi för! : )

idag kommer elin hem ifrån oslo btw, så hon ska kika upp hit någonting i dagarna framöver, gräääjt! sedan ska pappa komma upp på torsdag och johans mamma m familj till helgen.. aja, nu måste jag skynda kika igenom allt innan det är dax för middag. hejpa!

Anna, mamma till Elis skriver:

Va med och tävla om en mössa till Noel i min blogg :)



http://www.annasara.net/2009/september/tavling-oa-pip.html


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar