att somna i egen säng

Vi har de senaste veckorna börjat med att vagga Noel till söms, varje kväll. Började med att vi "fuskade" på helgerna och gjorde det då han somnar på några minuter i våran famn och det tar längre tid då han ska somna i egen säng. sedan blev det några dagar på vardagarna och helt plötsligt varenda kväll. men han blir ju större och tyngre och då jag vaggade honom igår kväll så tänkte jag, aldrig mer. pojken väger kring tio kilo och min rygg tar stryk och gör ont.

så ikväll hade jag planerat ett försök till att sova i egen säng igen efter vårat uppehåll.
tvättade av honom, tog på pyjamas, la oss i våran säng uppe läste en saga två gånger, la honom i sin säng och gav välling, då vällingen var slut vände han sig till sidan och somnade.

"Han sover nu" sa jag till Johan, båda såg nog lika förvånade ut över hur lätt det varit också gick vi ner. Nu hoppas vi på att det kan fortsätta så. Innan gav vi vällingen i soffan och sedan gick vi och la honom, men den här metoden verkar ju klart effektivare.. kanon bra om ni frågar mig!


GLÖM INTE TÄVLINGEN I MIN BLOGG
Då jag inte ha fullt lika många tusen besökare som de andra "tävling bloggarna" så ökar ju eran chans stort med att vinna!

KLICKA HÄR FÖR ATT TÄVLA!



Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar