en hel jävla hög av ord

Satt och kikade på efter tio nyss, hos Malou sitter Melissa Reinfeldt och de diskuterar övervikt och vården. De har beräknat att 10-15 tusen människor i Sverige ska få genomgå en magoperation per år pgr av sin fetma. och vilka är det som ska betala för att de människorna är sjukt lata och hellre väljer en flottig hamburgare framför en sallad? jo, det är du och jag. Sedan sitter dom och klagar på att vi inte betalar hela jävla paketet åt dom med "överflödsfett-borttagnings-operation", ja menar när vi ändå håller på?

Jag förstår inte själva grejen. Alla människor har väll fan ett ansvar för sig själva, visst det finns säkert många av dom som fötts feta och varit det under hela sin barndom, men även de har kunnat göra någonting åt det i tid och de flesta feta människor har valt det själva och vaknat upp alldeles försent innan dom insett att det är ett problem. men varför ska det behöva påverka mig i huvudjävlataget? dom får väll ta ett lån som alla andra människor, "nej men jag vill inte lägga pengar på det" .. nä, men så bra.. inte vi heller, då var det tydligen inte så viktigt iaf, eller?!

Nä.. fan nu blev jag nästan förbannad. måste Sverige försöka vara så sjukt jävla jämlikt jämt, måste alla Svenskar vara så tråkiga, neutrala och fina dygnet jävla runt. Hur hade samhället sett ut om allt skulle gå i samma spår som dessa fetma-operationer? vissa födds feta, vissa fula, det finns snygga, fattiga och rika. Då kan vi lika väl bjuda alla småbröstade på silikon och alla under medelklass borde få en massa pengar.

vad väntar sig Sverige att de ska stå i alla världens tidningar "Sverige satsar stort på att få ner övervikten, - det tycker vi att vårat folk är värt säger..." för det är väl något sånt de hoppas på. Positiv publicitet det är det allt handlar om, även om det inte alls är det som vårat folk behöver. men vem bryr sig om det så länge det ser fint ut utifrån?

visst, övervikt handlar om hälsan och jag antar att det har lite och göra med dessa operationer.  men när dom säger att det är för att "dessa människor mår dåligt"... JAAAAAAAAHAAAA, men vad fan gör inte en annan stor del av Sveriges befolkning, våra barn och ungdomarna och är inte deras hälsa ändå fan så mycket viktigare än en fet 40årings. Unga människor som mår psykiskt dåligt men som skickas hem gång på gång till sin trånga och ensamma lilla etta med endast ett paket tabletter som sällskap. bra där Sverige, jag hatar dig!

Sara med familj skriver:

Håller med dig, sen finns det ofta andra problem som kommer med fetman, som astma, rematiker osv så vissa är det enda räddningen för att göra just denna OP, sen beror det också på som du skriver HUR MAN LEVER! Detta ämne går att diskutera i evigheter.



man blir förbannad!

sara skriver:

ja håller med dej de är för jävligt

Denise Ännu en mammablogg! skriver:

sv: jaa verkligen! Hhe tycker du? Då är det inte ens närheten av klart hehe! Ja jag triiiiiiiivs :D

jess skriver:

håller med dig carr!!

milo skriver:

Håller fullständigt med dej ! .. jag lyckades gå ner 60kg på EGEN hand o inga operationer eller bantningspreparat . Därimot så kommer jag få hjälp av länstinget att få bort överflödigt skinn som kom efter min viktnedgång , men det får jag gratis då jag lyckats gå ner på egen hand :)...

emilystrange skriver:

Håller med! människor som är feta pga lathet borde betala själva. däremot tycker jag att alla som vill ska bli berättigade lån för att göra en sådan operation. det får ju inte bli en klassfråga vem som får operera sig och inte tänker jag..

emilystrange skriver:

svar: Ja det borde du! Tror de flesta hade varit på din sida faktiskt.


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar