kalorier


Jag har skrivit av fem sidor från hälsovakten nu. kanske låter helt överdriven i mitt räknade av kalorier, men jag tycker det är sjukt kul och visste ni tex att:

en kokt korv med bröd innehåller 320kcal
en macka, mjukt vittbröd med ost innehåller 169kcal
en pizza, capricciosa innehåller 468kcal
en öl klass3 33cl innehåller 199kcal

.. men ett glas rött (1,5dl) innehåller bara 32kcal, den ni! : )


Emma Viklund skriver:

Intressant... Jag skulle faktiskt villa börja räkna kcal. Brukar ju köra med VV (räkna points), men börjar bli less på det...



Hur många kcal ska man äta om dagen ungefär? har du någon koll på det? Alltså vad som är normalt och om man tex. bör gå ner i vikt osv.

Sandra [2barnsmamma] skriver:

Hej! Om du har röstat på min blogg i tävlingen "Sveriges snällaste föräldrabloggare" på http://barakaffe.nu så vill jag säga tack! Men nu är det så att rösterna är nollställda efter fusk så jag behöver din röst en gång till - så snälla rösta på sandrastomberg.com

Dorothea - Ett nästintill trillingliv. skriver:

HURRA för ett glas rött ;)

juliasbullar.blogg.se skriver:

tyvärr är det VÄLDIGT lätt att fastna i de där med att räkna kalorier och göra det till något sjukt fast att målet var att bli "sundare" :)


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar