vad ska vi bli?

Satt just i en lång diskussion här med Anna-karin över några koppar kaffe. Huvudämnet var "vad ska man bli när man blir stor, större, störst?"

Har ju som planerat tänkt att Noel ska börja dagis i början av nästa år och det är då även tänkt att jag ska börja plugga. men till vad? finns ju tusen olika yrken och ännu fler kurser därtill. man måste tänka praktiskt med arbetstider, område osv. samtidigt så vill man ju inte vill plugga till något man halft känner för, ett bra läge för en lite taskigare lön, fördelar mot nackdelar.

ska man slå på stort och bli proffessor kanske? eller typ rocket scientist? kanske ska man bara nöja sig som förskolelärare? eller slå på lite hårdare och bli lärare, en sån man för några år sedan aldrig skulle tänka sig att bli, för var det inte helt klart att det bara var idioter som lyckades komma in på dessa linjer? kanske skulle man starta någonting eget eller bara uppfinna någonting som folk inte klarar sig utan, de vet bara inte om det än. typ mjölk, det skulle ju folk betala för om den så chockhöjdes till tjugo kr litern, skulle ni inte? synd att oboyen redan är uppfunnen annars hade det nog varit en vinnade koncept, typ oboymjölk, pucko.. den som kom på det är troligen multimiljonär idag.

så ja, vad ska jag bli?.. och vad ska ni bli?

"Vad skall du bli när du blir stor
Ska du bli som far och mor
Ska du bli en boss
En försäljare
Eller disponent någonstans
Eller kanske nöjer du dig med
Vilket jävla skitjobb som helst
Du bara bryr dig inte alls
Det får gå som det går
Vad skall du bli"


jess skriver:

fyfan va sjukt.. jag har seriöst haft sjukt mycket funderingar plus pratat med mamma och pappa dom senaste dagarna om vad jag ska bli.. :D

jess skriver:

fyfan va sjukt.. jag har seriöst haft sjukt mycket funderingar plus pratat med mamma och pappa dom senaste dagarna om vad jag ska bli.. :D

Anonym skriver:

Gör som du tänker det passar dig,du kan bli en fin Fröken:)

Anonym skriver:

alltså inte fiiin fröken utan en snäll fröken.äsch du vet vad jag menar:)

nikita skriver:

jag funderar också på vad jag vill bli.. är inne på polis, ambulanssjukvårdare eller sjuksköterska

eller multimiljonär ;)


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar