julstök

Igår eftermiddag trotsade vi vädret och begav oss ner till stan, inhandlade de sista julklapparna och andra nödvändiga ting. har dock fortfarande lite beslutsångest inför Noels julklapp då det står mellan två lite större saker, så det får vi svänga in och handla då vi kommit överens om någonting.

Idag har jag gjort en riktig storstädning, har putsat varenda liten burk i köket, varenda ljuslykta och hörn. Även några tomtar kom fram och nu är det bara granen som fattas (och golven som jag måste ta då Noel vaknar). Gud vad jag älskar att städa då man får göra det i lugn och ro, placera om lite saker och aldrig har hemmet sett så fint ut som efter en riktig storstädning.. kanske jag som är konstig (förmodligen), men man uppskattar andra saker nu och en lugn stund, med en kopp kaffe i handen och lite musik i bakgrunden är vardagslyx för mig.

Johan är snart hemma igen efter en liten skottsväng och ikväll blir det lugna gatan och fortsättningen av vårat solsidan maraton.

Trevlig helg på er alla! : )






Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar