som det alltid borde vara

Idag är en bra dag, till följd av en ännu bättre helg. Varför kan inte alla veckor ta fram samma känslor som veckan innan julafton, saker man i annat fall skulle fallit sönder över eller irriterat sig på får liksom inget fäste. Fast egentligen handlar allt nog bara om någonting att se fram emot, någonting att längta till och som får en att kämpa igenom de sämre dagarna, då man vet att det om några dagar blir bättre.

Noel sover i vagnen, varmt thé ångar i koppen, jag är nyduschad och pigg och Elin kommer upp och hälsar på oss idag och med tanke på att det nu är över en vecka sedan jag träffade en kompis så kommer det väldigt välbehövligt. Kompisarna utan barn är de jag värdesätter högt, för ibland orkar man inte prata om blöjeksem och inskolningar, utan bara vara som vilken tjugoett åring som hellst.

Önskar er alla en trevlig dag.. och stressa inte ihjäl er nu, skjut upp allt tills imorgon istället.. och stressa sönder er ännu mer. Haha, äre skadeglädje jag känner? jag som alltid brukar springa runt i panik dagen innan julafton är färdig i tid. antar att jag känner mig som vilken välplanerad vuxen som hellst, det här kan jag vänja mig vid.





Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar