redhead goes blonde


nu ska jag bli blond igen och jag måste börja idag, senast imorgon om jag ska hinna få en fin färg till sommaren, då jag bara kommer att slinga håret. hade ju den perfekta grunden innan jag var så dum i huvet och färgade håret rött. vad tänkte jag på? måste sluta spontan göra saker. men nu är det gjort, så då behöver jag inte göra det misstaget igen, i hope. nån som har något bra tips hur man ska gå tillväga? antar att det bästa alternativet borde vara att lägga en brun grund och sedan köra slingor på det? men samtidigt så borde det gå tusen ggr snabbare att först bleka ner hela håret, lägga in en ljusare brunfärg för att sedan köra slingor på det. lär ju slita sönder det totalt, men ja.. vad säger ni? kanske egenligen vore bäst att låta en frisör sköta saken?


Eleine skriver:

BLEK INTE PÅ DET DÄR!!!.. minsta lilla röd nyans så får du flammigt hår! Jag blekte när jag hade brunt och jag blev bokstavligt talat en apelsin! tror inte de spelar någon roll om du färger de brunt före för dem röda tonerna finns ju kvar. Gå till en frissa istället :) Kram

Jess skriver:

tror inte jag kan ge så mycket tips till dig om de här är ju sämst på sånt där :D hahaha

Emma (mamma till Viggo) skriver:

Jag minns då jag skulle gå från rött till blond. inte det lättaste, då det röda gärna stannar kvar lääänge! Jag färgade det först brunt, för att försöka få bort så mycket rött som möjligt. Sedan tog jag i lite ljusare brun om jag minns rätt. Sedan askblond (som blev ljus ljus brun) sedan blonda slingor på... Om jag minns rätt så var det nåt i den stilen. men som sagt, gäller att börja i tid om det ska bli bra någon gång :) lycka till! du är så fin i alla hårfärger!

Kikki skriver:

haha :D jag måste hålla med när det gäller mig själv..att jag hatar att jag blev mörk.. :P fast jag trivs i mitt mörka, dock skulle jag vilja bli lite ljusare ÄNDÅ. men jag kör nog på slingor hemma själv om några veckor kanske :) jag gick från mörk mörk brun, nästan svart förra vintern och blev helt blond sen efter några månader..det blev aldrig någon konstig färg för mig, det gäller väll att ha i blekningen LÄNGE så det verkligen bleks ordentligt :o men allas hår är ju olika :) men jag håller tummarna för dig att du får tillbaka din blonda färg till sommaren :)

Kikki skriver:

haha ja, det är ju det :( ÅH :P känns verkligen inte som min mörka färg vill "sätta" sig heller..efter varje tvätt blir det bara en fulare brunfärg..det ljusa vill fram ;b

Anna skriver:

med tanke på de röda pigmenten kommer du se ut som en kyckling hur mkt blekningar du än gör själv. Bästa är att låta en frisör göra det.. som förmodligen kommer göra en avfärgen och köra toning till en mörkblond färg... sen kan om du vill ljusare och inte vill slösa pengar kan du på det lägga slingor och använda en silvertoning lr nåt i den stilen.. Men ajg varnar.. gör du nåt själv på det röda så kommer du se för jäklig ut. Låt frisören grunda det hela säger jag=)

Emma skriver:

En ordentlig avfärgning och sen en askblond färg i det. Klart!


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar