kopparspriral

satt in min kopparspiral för exakt en månad sedan och har sedan dess haft nästan konstant mensvärk mer eller mindre, från mest irriterande molnande smärta till sån värk att jag inte orkat resa mig. idag har det pågått hela dagen och jag har mest legat i soffan då det har gjort så ont då jag rest mig. har sedan jag fick riktigt ont första gången trott att det varit min mens som varit pågång, men icke. så jag antar att så inte är fallet denna gång heller. är ju inte utan att man börjar fundera om det är någon inflammation eller liknande? eller det kanske är en vanlig biverkning? hittar ingen direkt på internet om det heller, hur jag än söker. de flesta skriver att det gått över efter en vecka eller två och att mensen sedan kommit, men ja.. inte här.

har nån haft samma problem?
och isf under hur lång tid?

har även hört att man ska få kraftigare mensvärk och blöda längre och mer, är det någonting ni känner igen? annars brukar jag ha max 3-4dagar och knappt blöda någonting alls.. och nu har jag läst att den kan bli uppemot en vecka med rikliga blödningar och det vill jag absolut inte ha, det blir ju 1/4del av mitt liv.. aldrig!

Love Oliwers mamma skriver:

Sv: jaa eller hur, roligt va:) Du kan nog hitta många bra bloggar :) Men har de satt i spriralen rätt då? Kram Love

Sara med familj skriver:

Jag hade kopparspiralen mellan Seb och denna grav, dock fick jag "kramper" i livmodern efter mycket mensvärk och blödningar. Fick ta ut den och månaden efter var jag gravid igen, ska ju ha om 1 ½ vecka:P



Det är "normalt" att man har mensvärk tydligen som jag fick höra under en längre tid efter insatt.

Om du googlar lite, får du nog fram lite om den.



Lycka till.

Malin skriver:

Hade kopparspiral jag me... De där med värken känner jag nog inte igen, visst hade jag lite ont men inte sådär. Men kraftigare mensvärk o blöda längre o mer känner jag defenitivt igen! Jag stod ju ut nå år men denna gång blire andra alternativ..! Men de kan ju vara olika från pers till pers... Hoppas de går bra för dej!

Love Oliwers mamma skriver:

hej!



jaa okej, du får kolla upp det där!!

kram Love


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar