Zzzzömnproblem

Vi har faktiskt haft en väldigt tur med Noel då det gäller sömnen, det är inget man säger för att skryta för hade man inte varit desto stoltare över att säga "han vaknar fem-sex gånger varje natt, han är 9 månader och jag lever fortfarande"?. men ja, vi har haft tur och jag hoppas det bara är en liten utvecklingsfas, en svacka och någonting snabbt övergående som försigår på nätterna just nu.

från att ha sovit 19-7 rakt av med några nätters undantag för ett mål välling, till att vakna (då han väl somnat) mitt i natten, en gång för att äta och en gång bara för att skrika lite och inte nog med det, han har även fått för sig att vakna vid halv 5-5 för att kliva upp. vi får den sömn vi behöver och säkerligen han med, men han är 9månader nu och ska inte behöva äta på nätterna längre och speciellt inte då han visat i flera månaders tid att han inte behöver.

det är ju inte bara jag som bli påverkad av det här utan även johan, då han måste ta upp Noel i famnen när han vaknar. jag har testat att ta med honom ner och göra iordning vällingen eller låtit honom stå kvar och skrika i sängen tills den är klar, men det resulterade bara i en tokpigg pojke som vaknat till och vill vara vaken i minst en timme till, mitt i natten.

Hur ska jag förklara för honom på hans språk att det iiiiinte är okej?


Mamma skriver:

Haha, ja du Carro det händer mycket i lillemans liv nu, han är på upptäcksfärd, kryper, reser sig och tar sig fram, det blir många drömmar under natten kan jag tänka mig, därför vaknar han:) Han sover nog lugnt om nätterna snart igen!

Catharina skriver:

Tror din mamma är klok Carro :-)



Tror oxå det är mycket som händer nu o hjärnan ska sortera allt... Lisa drömmer mycket nu o är oxå mer orolig på nätterna än tidigare..



Hoppas oxå på lite mer lugn o ro nattetid snart!



KRAM på er


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar