omplanerad söndag

Jag börjar bli
en jävel på omplanering och att göra det bästa av situationen, eftersom någon ond makt ständigt vill göra allt så omständigt som möjligt för mig. Så idag då Johan blev tvungen att åka på skottning istället för vårat planerade bad, så dukade jag och Noel fram lussekatterna vi fått, saft och thé och tog oss en liten morgonfika i soffan tillsammans med filmen cars och tända ljus.

Nu sover liten och jag håller mina tummar för att Johan ska hinna klart till 12, så vi kan rulla in till stan och hinna med bad också. såg att alnöbadet hade öppet till kl 15 idag, så då behöver vi ju inte stressa. Egentligen var det ju tänkt att jag skulle på ljusparty hos Ylva idag också, som jag tjatat och längtat sönder till, men eftersom hela helgen blev knas och vi inte hunnit att göra någonting med Noel tillsammans som planerat, så tänkte vi ta det idag istället. Kändes lite bättre då hon skulle ha ett till ljusparty efter jul och jag längtar redan dit, älskar alla slags partyn, ljus som sex, som tupperware.

Har även hunnit med lite pulkåkning och vedhämtning såhär på förmiddagen, skönt med lite friskluft. Noel som stod så duktigt och lade vedträden som mamma skickade så fint i pulkan, blev helt plötsligt väldigt ointresserad då det startades en traktor på gården, vinkade hejdå till mig och sprang i min motsatta riktning mot traktorn istället. Då traktorn senare åkte iväg så vinkade han istället mot den och hjälpte mamma dra pulkan med veden.. min duktiga kille med världes största självförtroende, blev tvungen att applådera åt sig själv efter varje skickat vedträ, som det ska vara.

Nu blir det lite bloggläsning.. och Grattis(?) alla pappor på farsdag! : )


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar