filmjölkslimpa

Slå på ugnen på 180 grader. Blanda 3 dl fil och 2 dl mörksirap tills det lösts ihop. Blanda då i 2 dl vetemjöl och 4 tsk bikarbonat, därefter blandar du i 4 dl rågsikt. Blanda väl och slå upp i smord och bröad form. Grädda i ca 60 min mitt i ugnen. Lägg över folie sista 10 minuterna. Färdig! : )

Får ursäkta bildkvalitén, men min kamera vill inte som jag vill, så jag får använda mig utav mobilen för tillfället.. men brödet är inte sämre för det.. jag har gjort det hundra gånger (minst!) & jag älskar det lika mycket varje gång..om inte mer! Kan även tillägga att det är det enda brödet Noel inte smular sönder i bitar, utan faktiskt äter.. :)

Mariana skriver:

Aaaw, va de lät gott du!! De ska ja minsan prova!! Mumsigt värre!! :-)

Fortsätt me recept, de gillar vi!! :-)

Ha de gott!!

Emma S skriver:

Nu har jag gjort¨detta recept två gånger på rad. Förta gågen blev det lite för mycke "torrt" eller vad jag ska kalla det. Andra gången blev det lite "geggigt" i mitten. Men insåg att jag visst tagit fel mjölpåse första gången och andra gången tog jag ut den för tidigt. Men den blev konstigt nog jätte god båda gångerna. Till å med jag verkar kunna baka bröd helt plötsligt :) Kul att du lägger upp recept! :) Kram


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar