det är bara regn hos mig

Det inom parantes lämpar sig bäst för er mammor med för mycket tid.. (om ni nu existerar?)

(
Imorse vaknade Noel 8:20 & lär vägra en vila på dagis idag.. tyckte vi ändå hade börjat komma in på rätt då han vaknade sju igår morse & drog en vila på dagis iallafall, men sent blev det & därav var han hur pigg som helst vid läggningen kl sju. Det är ju helt klart att jag måste börja väcka honom på mornarna, så han kan sova en vila på dagis.. men om han vaknar sju så är han på tok för pigg vid 12 tiden & det blir en sen vila vilket resulterar i en sen nattning & sena mornar, allt går bara runt. Ska jag behöva väcka honom kl sex för att han ska vilja sova på dagis, ja vet inte hur sugen jag är på det. Klockan sju får det bli morgon, sedan får han nog sova en lite snabbvila på dagis bara.. ja, så fåre bli. Haha och varför sitter jag & skriver detta här kan man ju fråga sig. Kommer kanske fram till bättre lösningar då jag ser det framför mig & får skriva av mig, så fick ni ta del av det med.. så trevligt! :P)

I eftermiddag kommer Noels mormor hit iallafall & jag har två små paket att hämta på posten.. men det var sånt skit väder idag så jag orkade inte åka dit eftersom det inte ligger i den "rätta byn" där Noel går på dagis, utan åt andra hållet dit man aldrig åker.

Nej, blev en sen lämning & jag har inte kört igång med pluggningen än. Ska köra några effektiva timmar nu, har inte alls mycket kvar! :)

(Bakade även tre filmjölkslimpor igår & knäppte kort som jag tänkte lägga upp med recept, men Nolle tyckte nog mamma var en tönt och lyckades radera alla bilder då han lekte med kameran imorse.. Haha låter lite som "hunden åt upp läxorna" men jag bakade. Faktiskt! :P)


Emily skriver:

aah, det är galet! Kan inte baka mer nu. Har ju bakat upp hela huset! Haha! Bränt luktar gott det också ;) Nejvars! Men jag lägger ner det här ett tag nu, blir bara arg hahaha kram

The Fashionisto/a skriver:

Hejsan! Vilken trevlig blogg du har :P

Madde skriver:

Migrationsverket tvingar honom att åka till sitt hemland o ansöka om uppehållstillstånd pga anknytning därifrån detta fastän det gjordes en ny lag förra året som sade att man inte ska skilja ett barn från sin förälder (eftersom man ändå ska få beviljat uppehållstillstånd pga barnet).

Känner igen det där med att om vilan blir för sen så spricker allt haha, då somnar dem klockan 15 istället och sen är det kört ;)

Mamma skriver:

Kanske svårt att måsta väcka lillen på morron,när han vill sova;) det blir kanska nån dag på dagis han sover i allafall:)


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar