som att slå tiden över käften, typ.

Det bästa med att läsa på distans, är att man själv får lägga upp sina dagar precis som man själv vill & det ger än faktiskt en massa extratid till annat. Idag har jag exempelvis hunnit att baka inte bara en, utan två gånger.. plockat, stökat ner, för att åter plocka igen, löst världsproblem, skapat världsproblem, planerat kommade inköp, kollat ekonomin, strukit kommande inköp & väntat på att dagen ska ta slut. För så roligt var det.. thumbs up för att plugga på distans.

Har en tvångstanke (läs; många fler egentlingen) att jag alltid måste göra klart allt jag påbörjat, direkt.. Är diskmaskinen klar så väntar MAN (läs; jag) INTE tills vattnet ruttnat på tallrikarna, utan tar det direkt.. för att jag vill (inte för att jag måste.. viktigt!). Har man saker att plugga så går MAN (läs; jag) INTE på birsta, dricker kaffe, käkar en kaka.. möjligen fyndar en tröja.. drömmer sig bort, köper en kaka till..(vad vet jag?). Utan man pluggar skiten ur sig själv de första två-tre dagarna, kvällarna (nätterna?) istället, för att slutligen belöna sig med några lediga dagar, som ni enligt ovan kan göra bedömningen, att jag tar väl tillvara på.

Och imorgon ska jag hjälpa en ungkarl i nöd med städningen.. kan ha tagit mig vatten över huvudet, men hey.. är man ledig så är man & vad kan man göra bättre på sin lediga dag än att hjälpa andra? Sån är jag..



Utan distanskurser hade vi inte existerat..


Jenni skriver:

Pluggar också på distans, hur skönt som helst, men önskar jag hade lika bra disciplin som du! :P

Emma S skriver:

ja carro stå på dig! Fick fick nämligen se en film med dockor hur en krock i 50 km/h betedde sig på barnent som satt framåtvänt och slog nacken rätt ner i knäna till skildnad från barnet(dockan) som satt baklänges som blev näst intill oberörd. Jag rös hela kroppen då jag såg det. Först¨r inte hur folk tänker!


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar