pannkaka med kallkorv, annars fåre va.

Såg hur Johan satt och åt på någonting farligt likt falukorv för några dagar sedan.

"Oh no, vad äter du? säg inte att det är... Johan förfan äter du falukorven vi ska ha till pannkakan imorgon"

"Ehhh.. jo det är falukorv, men till vad saru? pannkakan? höhö, rolig du" *snaskar i sig en tugga till*

"Men vafan, jag hade ju sparat den biten till pannkakan.. do you remember?" *lägger huvudet på sned*

Och svaret han ger mig, ger mig än idag ångestryckande skakningar.

"Vem fan äter falukorv till pannkaka? Please Carro överför inte denna sjuka idé på vår stackars oskyldiga son"

"Klart som fan han ska käka korv till pankisen" sa jag

Seriöst.. äter inte alla pannkaka med kall falukorv till? Trots att jag är väl medveten om att korv & pankisar går hand i hand, så blir man ju ändå små sugen att googla på det.. ni vet som med allt annat? (inte för att jag tvivlar på min exemplariska blandning eller så) & vad får man fram, typ tre träffar.. som Johan envist tror att jag själv har skrivit. Nästa gång någon googlar korv och pannkaka så hoppas jag innerligt att de kommer till denna sida & får då klart för sig en gång för alla, att pannkaka ska ätas med korv, annars fåre fanimig va. Satt sådär, då har vi gjort det klart för oss.. ingen sommar utan reagge, ingen sol utan regn & ingen pannkaka utan korv.


Mamma skriver:

Ja de klart de ska va kall falukorvkorv till pannkakka:)

Anonym skriver:

Ja de klart de ska va kall falukorv till pannkaka:)


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar