dag 3 - mina föräldrar

Då var det dags att skriva om orsaken till att jag finns, det kan ni tacka mina föräldrar för! ;)

Min mamma heter Yvonne och min pappa heter Mikael. De var 27 respektive 26 då de fick mig & då kan ni själva räkna ut vilken ålder de har idag, (jag orkar inte & har glömt bort). Mamma är ursprungligen en riktig stadsjänta och pappa är en bondgrabb, de träffades, blev kära, fick mig och två år senare min bror.

De har varit ilag under hela min uppväxt, vilket jag uppskattat. Men för ca 2år sedan gick de ifrån varandra & lever nu bra på varsitt håll istället. Ja, vad mer kan man säga? Min mamma arbetar som assisent åt en kille på en skola & min pappa är snickare, har under min uppväxt även arbetat som brandman & säkert inom ett flertal andra områden, då jag kan minnas att han jobbade mycket under min uppväxt & min första mening löd "min pappa åbba", haha. Men då har vi aldrig behövt oroat oss för att inte ha mat på bordet & jag vill inte säga att vi varit brotskämda, men vi har nog fått mycket av det vi velat ha, även fast man fick stå en timme på vedbacken innan man fick det, principen vettni! : )

Då vi har varit åtminstonde två stycken med hett temperament i familjen (jag & pappa), så har mamma fått den stora rollen att hålla allt på en lugn nivå ibland. För min mamma är en godhjärtad & lugn person som alla skulle behöva i sin omgivning. Pappa är väldigt lik mig, det ska vara allt eller inget & fullt ös, en massa kojbyggen & bus är något jag minns som fina minnen med honom! : )

Ja, vad mer kan man säga. Världens mest olika men underbaraste föräldrar! :)



Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar