Livskvalité

Livskvalité för mig är någonting större än att bara överleva. Att ha tak över huvudet och mat på bordet utgör grunden till en god livskvalite, men det är de små detaljerna som skiljer överlevnaden från att verkligen leva.

Att få umgås med dem man älskar, se glädjen i sitt barns ögon, att uppnå ett mål, grillkvällar på gräsmattan, en fisketur med familjen och att förmå sig själv till egen tid är exempel på kortvarig lycka som bygger upp min livskvalité. För att jag ska behålla denna glädje i mitt fortsatta liv, så kommer jag inte bara låta dagarna passera, utan istället göra någonting av dem, fast det somliga dagar kanske bara innebär att ligga i soffan. Jag kommer fortsätta att vårda mina relationer till personerna i min omgivning, lyssna på mitt inre och i allmänhet vara mer öppen inför livet. Och då jag fastnar på att allt en dag ska ta slut, så ska jag istället försöka göra det bästa av mina dagar och inte låta tiden skrämma mig... för jag vet att framtiden är ljus!




Vad är livskvalité för dig?


Mamma skriver:

Så klokt tänkt, och du har så rätt:)

Jessica for MMH - Mat,Motion,Hälsa skriver:

Aldrig släpper jag dig iallfall,underbara vän <3


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar