om mig

Som ni säkert vet så heter jag Caroline, men de flesta känner mig som Carro. Efternamnet är så vanligt som Eriksson och jag föddes den 7juni 1989 på Sundsvalls sjukhus.

Jag har fått den glädje att växa upp på landet och i den lilla by 5mil utanför Sundsvall som heter Liden, där bodde jag tillsammans med min mamma, pappa och lillebror tills jag var femton och flyttade in till stan. Då högstadietiden på lidensskola var slut så började jag media programmet på nti, men började nästan genast att extra jobba på diverse förskolor och skolor och i mitten av andra året på gymnasium så slutade jag i princip att gå dit och jobbade enbart istället.

För fyra (fem?) år sedan träffade jag Johan och vi bodde tillsammans en tid i stan innan vi flyttade tillbaka till Liden igen (hans hemort också). var mest tänkt att jag skulle mellanlanda där innan jag hittade mig en lägenhet med balkong (viktigt!), men jag blev liksom kvar och nu står vi här ett flertal år senare med en liten son och bosatta ännu längre ut på vishan i hans farmor och farfars gamla hus. Trots att det är ett flertal mil in till stan så trivs jag bra här, jag älskar att köra bil och ser bara milen som avkopplade körning, sedan finns det inte i mina tankar att bo i en lägenhet inne i stan, då jag vill ge min son samma avkopplade och trygga uppväxt som jag själv fick av att växa upp lite utanför.

Jag älskar att tänka (okej, nu skrattar nog alla som känner mig, eftersom jag kan låta som världens virrigaste människa och slänga ur mig de mest oförtänkbara sakerna). Men i musik, texter och film, så får de gärna vara så pass djupt att man måste lyssna, läsa och se om dem för att förstå dess budskap. Musik genren är rock, texter är poesi och filmerna ska vara psykologiska thrillers.

I Svart eller vitt levs mitt liv och att det är allt eller inget som gäller är någonting jag numera lärt mig att leva med (och förhoppningsvis även de runtomkring mig). I övrigt så anser jag mig själv vara en lättsam, snäll och halvrolig person med temperament, starka åsikter och mål.

Just nu så ska jag läsa upp mina gymnasiebetyg under 2-3 terminer och sedan kommer jag med störst sannolikhet studera till socionom, då det är någonting jag alltid brunnit för.

Så nu känner ni mig lite bättre och jag tror vi sätter punkt där innan jag avslöjar mig för mycket! : )