nya frukost rutiner

Efter att ha läst min kära vän Jessicas inlägg om hur viktig frukosten faktiskt är, så bestämde jag mig för att ta tag i detta slarv och handla hem frukost som tilltalar mig, istället för att mola i mig två rostade mackor som jag inte ens är sugen på, men måste trycka i mig för att inte svimma av näringsbrist och som sedan bara ger mig ett stort illamående som jag får dras med fram till lunch. Och trycker jag i mig dessa mackor så är det ändå en bra dag, för i de flesta fallen så orkar jag inte äta någon frukost alls, det slutar då istället med att jag små äter fram till lunch och aldrig känner mig riktigt mätt.
 
Men så iallafall, detta är inget försök till att gå ner i vikt mamma (och alla andra) utan bara för att jag ska få i mig någonting och slippa ett konstant illamående. Eftersom jag inte är något för mackor, varken till frukost eller kvällsfika. Keso är sjukt gott och flingorna kan jag verkligen rekommendera och just nu känner jag mig mätt och... tada, inte illamående.

Så, vad säger du Jessica.. hur näringsrikt är det här egentligen? skulle kunna lägga till en liten fruktbit.. eller möjligen choklad om du skulle kunna rekommendera någon nyttig och som passar sådär åtta på morgonen? kanske med inslag av nötter, det har jag hört ska vara nyttigt! : )

Jessica for MMH - Mat,Motion,Hälsa skriver:

Ååh Carro! jag blir så stolt över dig torkar tår :).. Denna frukost är kanon för dig! Keson är sjukt bra! Kanske ska du få med en frukt kanske 30 min efter frukosten eller under dagen och en näve nötter i filen är aldrig fel!. Guud va jag blir glad! haha!.. Älskade vän<3<3 bäst i världen, det är du.!

jessica for MMH - Mat,Motion,Hälsa skriver:

Och om du vill ha en choklad bit ta då någon över 70% kakao. Inte så gott med så mörk MEEN nyttigt :)


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar