ett sista ryck

Har precis kommit hem ifrån att ha lämnat Noel på dagis. Lennie kommer hit snart & då blir det plugg. Arbetade in en hel svenska vecka igår, så nu kan jag påbörja den här veckans arbete. Imorgon blir det en liten sväng till stan, ska som planerat både dra plugg med Lennie & träffa förhoppningsvis både Jessica & Elin. Ska bli skönt att få komma ut lite, känns som jag endast suttit här hemma på veckorna & pluggat nu, vilket jag även har. Men jag har inte haft så mycket till val, då jag inte kan plugga efter tre på dagarna & helgerna vill jag umgås med familjen, eftersom jag aldrig ser dem annars känns det som.

25/3 - Helsingfors
31/5 - Sunny beach

Det är sånna här saker som får en att orka kämpa vecka efter vecka. Nu förtiden prioterar jag hellre utgång  i andra former & att gå ut på krogen "för att" har jag varken pengar eller energi till. Längtar nå fruktansvärt, även fast det kommer kännas tungt att vara ifrån Noel en hel vecka, då vi drar till Bulgarien. Men fasiken vad skönt på samma gång, jag ska vara halvlullig dagarna i ända & fräscht brun då jag kommer hem..

Varför just semeldagen? kan de inte inskaffa en vettig dag istället.. typ "räkmackans dag, "drink a beer day", "vi som aldrig kommer rösta på vänsterns dag", "ligg med så många du kan dagen".. osv. // bara undra


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar