lite av en kock

Slängde iväg ett sms till Johan & skrev att han kunde ställa in sig på att köpa med pizza hem, för nu stod jag & freestylade i köket igen & det brukar i regel misslyckas mot slutet. Då jag funnit en hyffsad smak så måste jag alltid pusha det liiiite längre, genom att blanda i en massa konstiga saker som är goda var för sig, men absolut inte tillsammans.

Men idag kära vänner så lyckades jag, I think.. Johan har ännu inte ätit. Skar en massa kassler i strimlor, hackade lök, strimlade smala skivor morötter, en halv påse thaiwok, 2 vitlöksklyftor, några matskedar soja, några teskedar sambal & lite grädde som stektes/kokades ihop. Avslutade med en burk creme fraiche som fick puttra några sek & sedan öste jag på med en massa nudlar. Blev ju nå helt sjukt gott. Lite indiska kryddor, blandat med cayennpeppar osv smakades det också av med. Jag rekommenderar det fasiken, svin gott!



Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar