slött nå jävulskt

Idag har jag inte fått allt för många knop gjorda, men man måste faktiskt få ha sånna dagar med, även om jag hatar dem. Började morgonen i vanlig ordning med att skjussa lillen till dagis vid nio, då jag kom hem så satt jag mig genast vid datorn & började att plugga.. men efter två timmar hade jag sån fruktansvärd huvud & nackvärk, samt fruktansvärd trötthet så jag bestämde mig för att lägga mig en stund i soffan. Somnade på två sek & vaknade av alarmet efter fyrtio minuter, klev då upp & fortsatt att skriva lite till kl tre. Då kändes det verkligen som någon kletade lava över hela min nacke & hela hjärnan var en enda stor brain-freeze explosion. Så då talade jag mig själv tillrätta & bestämde mig för att faktiskt unna mig en paus, något jag har väldigt svårt att ge mig själv. Så jag la mig i soffan med en kopp té & kikade igenom en massa avsnitt av "i huvudet på gynning". Så jävla bra, älskar den människan! Strax efter fyra var det bara att kliva upp igen för att få ihop någon slags middag.

Nu sitter jag återigen vid datorn & tänkte köra lite plugg en timme iallafall. Förstår faktiskt inte hur människor som inte gör ett skit på dagarna, (här räknas självfallet inte mammaledighet in, utan mer de som dag ut & dag in bara "chillar runt") kan anse att de är värda att ligga i soffan på kvällarna. Jag skulle få panik & den värsta känslan jag vet är att lägga sig i soffan på kvällen, med vetskapen att man inte gjort någonting av mening under hela dagen. (Här någonstans ligger nog grunden till min magkatarr.. I guess)

Fördelen med att plugga på distans är att man kan lägga upp dagarna precis som man vill, så det man skiter i under dagen kan man lätt kompensera upp med på kvällen.



Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar