dumbo öron & intryck

Det är helt sjukt vad de små tar in & man måste verkligen vakta tungan nu, något jag blivit påmind om ett flertal gånger. Förklaringar från "jävlar" till nej mamma sa "grävare...brumm brrrm... Ehh. K*kbilen blev helt plötsligt en väldigt KUL bil.. rolig bil förklarade jag fint. Men ja, det var förr det, nu förtiden pratar vi väldigt vårdat här hemma & liten snappar endast upp livsnödvändiga saker.. som t.ex.

Igår kväll kom Noel med ena blåa sköljmedelflaskan & sa "Boddins" (Robins) & visade den andra gula flaskan & sa "Mammas". Det sjuka är att det det blåa sköljmedlet faktiskt var Robins, som jag tog med mig hit då jag skulle tvätta åt honom & det har han på någotvis snappat upp.

Igår på dagis hade han reagerat på att en fröken hade på sig hans pappa & pappans farbrors arbetströja & tyckte det var jätte konstigt. Detta är en vanlig svart tröja med firmansmärke på.

Gud jag skulle ju kunna skryta upp min unge till dödagar, Haha.. nej, men det är ju sjukt imponerande vad de små kan. Och tänkt vad mycket de faktiskt förstår innan de börjar uttrycka sig. Pratet för Noel har ju precis kommit igång på allvar sedan han började dagis & innan dess skulle jag aldrig i mina vildaste fantasier kunna ana, att han i huvudtaget tagit in alla dessa små detaljer i vardagen.

Men ja.. det roligaste av allt var nog ändå då vi gav min bror, ett "Elvisfat" i födelsedagspresent. Jag säger då till brorsan att han kan ha nötter, godis & sånt där. (doh!) Då säger Johan eller så kan du tvätta snoppen där i.

Vad tror ni Noel säger morgonen därpå & alla de kommande mornarna med för den delen? (ja, den glömdes här). Jo precis. "Boddin tvätta snoppen" också pekar han på det lilla fatet. Haha, dör tusen gånger om.

Ja.. juste Emma, han är välmedveten om vilket par strumpor du köpt åt honom "Emma handla Golil" sa han senast imorse då vi tog på han dem :b



Emma S skriver:

Hahaha, nämen gud! Va roliga han är! ja man blir imponerad av dem =) Men du...jag kunde lixom inte sluta tänka på du vet robbins...när jag såg bilden på fatet. Hahaha!

Mamma skriver:

Ja Noel är helt otrolig, han har sånt minne:)En riktigt charmtroll!!


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar