kanelbullensdag

Men tror ni inte på fan att jag hade missat att det var kanelbullensdag idag? Min absoluta favorit högtid & hade jag inte missat den åren innan, så lär jag inte skulle göra det i år heller, så på med förklät bah.

Märkte till min förskräckelse att äggen var slut, då det var dax för penslingen. "Oh, no ingen glaze" tänkte jag & kände genast hur denna härliga bakstund med små nynningar till radion, genast övergick till eh.. lite hårdare toner. Precis då jag var påväg att ge upp detta helt, så kom jag att tänka på mitt nya jag. Den glada tjejen som ser alla små hinder som en utmaning & problem att lösa., så...jag smälte helt enkelt lite smör & glaza på av bara fan. Blev kanske hur bra som hellst.. och mina bullar kan nu så även ätas utav äggallergiker. Inte illa alls!

Moa skriver:

Bra jobbat där ;)

Dorothea - Ett nästintill trillingliv skriver:

Åh så mumsigt. Själv hann jag varken med att baka eller shoppa en i fiket ;) haha


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar