en massa svammel bara.. läs på egen risk

puuuh.. är helt slut i både kropp & själ. Maten är nu intagen & jag måste sätta mig direkt med pluggningen, två rapportskrivningar som ska in + en massa andra små uppgifter. Lite kaffe på det här så ska det nog gå vägen iaf! :)

Imorgon (och resten av året) blir det spännande. Jag & Noel ska vara redo för att åka senast tio i sex på mornarna. Lämning på dagis & sedan väntar en fruktansvärd seg busstur till stan för mig. Samåkningstiderna är ett minne blott då johan hädanefter ska vara på plats i stan strax efter kl sex. Två bilar är inget alternativ, så buss ner för mig, sedan får jag snylta skjuss med johan hem. En..'hey ho let's go' känsla lär infinna sig hos mig varje morgon, då man ska försöka fixa sig själv & allt annat väsentligt (så som tandborsning, packning..möjligen en frukost?) med världens gnälligaste unge som sällskap med en klocka stående på 05. Tror han går igenom någon slags treårskris & allt är verkligen "kan själv", "varför då", "bara jag bestämmer". Men som sagt, det är ingen som har det bättre.. eller jo säkert, men för de flesta så ser det väl exakt likadant ut iaf. Inget liv på vardagarna, men ack så sköna helger ist.. det slår ju allt!

Ikväll blir det plugg till nio följt av sängen, precis som igår. Men vet ni vad? jag är ledig torsdag & fredag.. då ska jag passa på att plugga lite, samt ta en sväng på stan med min kära son. Trycka in en massa plugg ska det göras också. Sedan väntar en lugn helg, följt av en lugn sista april med lite grillning & nån öl på  hemmaplan. Helgen efter det vill jag faktiskt lura iväg johan på det där restaurang besöket som aldrig blir av. Får se hur det blir med det. Nu fick ni lite updatering iaf.. en fruktansvärt intressant sådan.. som alltid! ;)

..kanske lägger in en bild till inlägget senare.. om jag hinner!

update;
se där.. får visst skjuss ner imorrn iaf. lucky me!

Moa skriver:

Det är smällar man får ta när man bor långt bort från stan. Och det är de ju värt :) Men kommer man in i någon slags rutin med tidiga kvällar så går det galant ! :D

Moa skriver:

Jaha :) Vi brukar ta en utflykt uppöver ibland. Tycker det är så fint på Vättaberget. Härligt att ta en kopp kaffe där på somrarna :)

Mamma skriver:

Ja ni kommer att uppskatta helger på ett annat vis nu:) Lugnt och skönt!


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar