If I tell you I love you, can I keep you forever?

Ikväll tog jag och min älskade ett romantiskt bad tillsammans. Ljusen var tända, skummet svämmade över och vi pratade om allt mellan himmeln och jord. Så avbröt han plötsligt mig med meningen "om man stoppar in tummen i skjärten så får man bajs på sig" och det var väl där någonstans romantiken dog ut. Men så lekte vi storm och körde ubåt istället och det var ju ändå så mycket roligare än att bara prata.
 
Och färgen i ansiktet är bara Nolle som gjort sig (för att citera honom) "så himla fin på ögonen tills pappa kommer hem". Så gick han runt så hela kvällen i tro om att han sminkat sig som mamma, så fick han se sig själv i spegeln och utbröt "jag är ett monster". Förövrigt så önskar denna lilla herre sig endast gammel mercor i julklapp. Det är verkligen spex från morgon till kväll och igår kom han in till soffan utan tröja och med endast två plåster på bröstvårtorna "jag fick så ont på mina bröst mamma", jag skrattade tills jag halvt dog. Så går det en stund sedan ser jag någonting komma sakta mot mig i hallen, så har han staplat alla mössorna på huvudet och säger "det är så hemskt kallt". Ingen och inget kan få mig att skratta så som honom. 
 
 
"En dag i taget, det räcker.
Vänd dig inte om och sörj det förflutna,
för det är borta.
Och bekymra dig inte om framtiden, 
för den har ännu inte kommit.
Utan lev i nuet,
och gör det så underbart 
att det blir värt att minnas."

Mamma skriver:

Hahaha, vad jag skrattade närjag läste om det romantiska badet....trodde de var med Johan tills jag läste litelängre:) Eller var det Johen.........


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar