inredningsdrömmar

Hade jag haft en femhundring att endast lägga på mig själv varje månad, så hade den gått till inredning direkt. Ibland är jag sugen att bara klicka i "lån" då man ska söka studiebidrag, för att efter några veckor få några tusenlappar extra på kontot. Men tack och lov har jag hela tiden lyckats stått emot, även om jag varit nära somliga månader.

Så fort jag får in min första lön så ska jag passa på att unna mig lite saker, inga märkvärdiga ting, men en bra ansiktskräm, en riktig inpackning & små saker till vardagsrummet. Ungefär den här stilen vill jag ha, eller ungefär.. egentligen helt exakt. Ska plocka bort alla saker jag köpt bara för att de varit billiga & för att fylla upp, samt allt man fått & som egentligen inte alls är min stil. Jag vill tro att man aldrig blir riktigt nöjd, men om ett år ska jag iallafall kommit närmare mitt (eller ja, vårt :b) drömhem!

På lördag ska jag & Annie till blåbergstippens loppis & med lite tur kanske man får med sig något fint & billigt hem! Puffar vill jag ha också... sedan kistan som jag fått av Annie (om hon inte ångrat sig?) som vardagsrumsbord. Blir en riktig fynd sväng, med ett flertal andra små stopp efter vägen! :)

annie skriver:

hahaha.. jag vill också ha det så fast inte vita väggar.. Kistan är din, tänkte på den i natt faktiskt och vi gör en deal.. Du får ha den så länge du vill, men den dagen du bestämmer dig för att göra av med den eller skaffa nytt bord eller ja vad du gör.. om du en dag känner att den är överflödig i ditt hem vill jag ha tillbaka den.. Tycker den är för gammal och för fin för att kastas när den dagen kommer hahaha.. Nu är vi där igen "spara, kan vara bra att ha" men du fattar.. så om du vill ha den tills du dör är den din :D

Ida skriver:

fan va sjysst, riktigt mysigt!

jag tycker också att du ska unna dig sånt :))

vardagslyx... gör mycket för själen haha.


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar