"bantarsoppa"

Gjorde ett litet storkok på världens enklaste & godaste soppa idag hos mamma, även kallad bantarsoppan. En soppa som min mormor alltid haft hemma hos sig & som tror det eller ej.. du kan äta hur mycket du vill utav & ändå minska i vikt. Det är snarare tvärtom, ju mer du äter, desto mer går du ner. Finns ju de som kör diet på denna soppa & rasar en 4-6 kg per vecka, men själv tänker jag bara äta den till lunch & möjligen en gång innan middagen eller efter.

För er som känner er sugna på att endast köra en soppdiet, kan följa schemat nedanför så länge ni orkar & har lust. Ni ska då äta soppan minst 3 ggr per dag & äta så mycket ni orkar & vill varje gång. Då ni passerar dag sju, så är det bara att börja om från dag ett igen. Inget jag skulle rekommendera kanske, antar att man bara går upp det dubbla efteråt. Men kombinerat med annan mat, ibland eller några gånger per dag är kanon!

Perfekt att göra ett storkok på måndagen & sedan ha lunch för resten av veckan vilket fall. Tärna i lite korv om du känner för att göra den lite matigare! :) Även om ni inte ska gå ner i vikt, så är den nyttig & väldigt god. Receptet hittar ni här!

Menyn som man skall följa utöver att äta soppan, ser ut enligt följande:

Dag 1:
Hur mycket frukt du vill utom banan.
Dag 2: Hur mycket grönsaker du vill bortsett från ärter, bönor och potatis.
Dag 3: Hur mycket frukt och grönsaker du vill utom banan, ärter, bönor och potatis.
Dag 4: Ät bananer och drick lättmjölk.
Dag 5: Ät 300 g nötkött, sex tomater och mängder med vatten.
Dag 6: Obegränsade mängder nötkött och grönsaker.
Dag 7: Ät hur mycket råris och grönsaker du vill, samt fruktsafter, te och kaffe.

annie skriver:

Jag hoppas verkligen inte att du bantar?

Anonym skriver:

Receptet? :)

Emma S skriver:

ja jag kan ju inte påstå att jag är någon soppälskare, men jag har väl och andra sidan inte ätit så mycket av det och där med inte hittat någon som jag gillar heller. Men jag ska testa den, helt klart :)



Hoppas att ni har det bra där nere med mammsen :)


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar