en investering för framtiden

Ni vet hur jag alltid kommer med funderingar om vad jag ska bli då jag blir stor? Vilken utbildning som ger mest osv. Har suttit i flera månader nu & funderat till & från. Vägt fördelar mot nackdelar & ändrat mig en tusen gånger. Socionomutbildningen är säkert hur givande och rolig som helst, men den känns väl inte riktigt lönsam om man tänker lönemässigt mot utbildningens längd. Tjänar liksom mer som personligassistent, vilket jag gladligen skulle kunna arbeta som. Så varför isf slänga 3,5 år på en utbildning?

Nu har jag äntligen hittat en utbildning som verkligen stämmer överens med alla mina kriterier. Arbetsmarknaden är i god balans och arbetslösheten är mycket lägre än genomsnittet i landet. Lönerna är förvånadsvärt bra & det finns goda möjligheter att arbeta upp sig. Jag får så även användning av att ha läst kurserna företagsekonomi B & matte B. Vilket känns viktigt, så inte dessa slitsamma veckor varit helt i onödan :b

Utbildningen är sedan bara på två år, vilket känns skönt. Då man inte kastar bort 3,5 år om man senare inte alls skulle vara intresserad av att arbeta inom detta området.

Kvalificerad redovisningsekonom är det iallafall och det är en utbildning inom yrkeshögskolan. Nu är det kursstart till hösten & jag får väl mest bara hålla tummarna att jag kommer in. Fyfan vad underbart det vore & så jäkla kul att arbeta med ekonomi. Hurray!

Emma S skriver:

Men va kul. Härligt att du hittat något som verkar kännas rätt :) Nu håller vi tummarna.



Sa jag föresten att Noel har sin krage och ett par strumpor kvar här hos oss. Antar att det är hans för Matilda och Melina äger nog det mesta i rosa :)Jag menar, det blev kvar sedan skoterturen.

Anonym skriver:

Jag lämnar mellan 8-8:30 (hinner aldrig upp i tid till 8, haha) Men sedan är jag hemma. Om du har brottom hem så kan jag ju självklart ta med det upp och lägga på hans hylla, det borde jag ju redan gjort vid närmare eftertanke! Men är du kaffesugen så är jag vi annars hemma :)

Emma S skriver:

Ni är välkommen :)


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar