plugga just for fun

Nu är ansökan inskickad för de sista kurserna jag ska läsa. Var 400 poäng kvar fortfarande, trodde faktiskt det var typ 300 max, men jag ska försöka ligga på minst 200% nu så jag blir klar på halva tiden. Har ju pluggat över 200% nu & i princip bara suttit på kvällarna, så det kommer fungera med 100% även om man får ett jobb. Vissa kurser är gris & andra kan man plugga in på några dagar. Etik & livsfrågor & matte B var döden.

Det här är så jäkla kul, att jag kommer fortsätta köra lite strökurser även då jag är färdig. Haha, världens nörd. Men det är faktiskt sjukt kul. Förstår inte hur folk kan sitta & säga att de inte har någonting att göra på dagarna, då de har alternativet att plugga. Kör någon kurs inom det yrkesområdet du är intresserad av, så ska du se att chanserna ökar till att få ett jobb.

Administration B, Textkommunikation B, Redovisning och beskattning & Organisation och ledarskap ska jag läsa nu iallafall. Och jag ska faktiskt beställa böcker till de sista kurserna, eller åtminstonde Administrations kursen. Lär inte sätta mig i samma situation som jag suttit de senaste månaderna iallafall. Utan bok & ingen att fråga ger dubbelt så mycket arbete, helt i onödan.

Sök in en kurs ni med vettja att köra på kvällarna. Jag pluggade lite då jag var mammaledig på 50% & det räckte med 1-2 timmar varje kväll, eller så pluggade man riktigt två kvällar bara! Gå en skrivkurs vettja, lär vara svinkul! Shit, jag brinner verkligen för det här. Haha. Antar att jag tar igen för alla de åren jag inte alls gjorde det

.

Nu ska jag skriva lite kalkylering för Mats korvkiosk, Haha.


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar