Worry is like a rocking chair, it gives you something to do

..but it doesn’t get you anywhere!
 
Var visst en tag sedan jag skrev nu? Men allt har som vanligt gått i ett. 30 års fest för Johan i lördags, tror alla gick all in redan kl 12 & fest blev det i all ära. Sedan var det en seg måndag på jobbet, fyllt av en tisdag där. Igår följde jag med Noels dagis på utflykt till Norra berget, hyfsat stor upplevelse för barn på landet att få åka buss till stan. Bar sedan en halvt sovande Noel på armen ner till mamma, sedan blev det mys på balkongen där & en massa handling.
 
Idag har jag haft vad jag skulle kalla för "den perfekta dagen". Jag har städat huset så det doftar sommar, vi har gjort en helstädning utav bilen, vikt tusen plagg & tvättat tusen till. Vattnat plantorna tre gånger, fixat allt inför morgondagen & fixat på altanen. Däremellan har vi fikat, myst & lekt. Önskar man kunde få minst en sån här dag i veckan.
 
Imorgonbitti rullar vi till min mormors stuga där vi ska fira midsommar. På lördagen rullar vi hem igen & då blir det grillat med brorsan, elin & casper.
 
Grabbarna är nere & fiskar nu.. Själv måste jag nöta plugg några timmar. Hade verkligen ingen tid över till det i fredags, så jag fick skjuta upp den här uppgiften tills idag istället. Ska upprätta ett bokslut sedan är jag färdig.
 
Trevlig midsommar på er alla & ta´t lugnt med snapsen. Själv ska jag vara nykter, tycker 30 års festen sitter i än idag.
 
 
 
What would you do if you cannot fail;
if there are no limitations in money, resources, time or networks?
How can you start doing that now"
 
 


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar