en försommars vandring

Jag är så jäkla sugen på att fjällvandra & har inte kunnat tänka på något annat (nästan) sedan jag kom på idén för någon månad sedan. Nu har jag kikat upp en en kanon rutt, stugor, prisor.. allt! Övernattning på fjällstation eller i fjällstuga kostar strax över hundringen per person & rutten jag vill gå inkluderar fem övernattningar. Ammarnäs - Hemavan är det jag är intresserad av & då går man ca 8 mil på 5 dagar. Har fjällvandrat två gånger innan, men det har ju endast varit två dagars turer & där har man inte heller kunnat bestämt rutten själv. Här kan man ju kötta två sträckor på en dag, för att sedan stanna två nätter på ett schysst ställe.

"Glader gillar att träffa folk och ta sig ett glas. Han väljer att gå Kungsleden mellan Hemavan och Ammarnäs i södra Lappland. En monumentalt vacker led som tar 4-5 dagar, där han både kan starta och avsluta vandringen på krogen." - källa

Jag är på. Johan är på. Kan nog bli en kanon start på en annars fullspäckad sommar av endast arbete. Jag vill iväg nu!


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar