Then one day you find, ten years have got behind you

..no one told you when to run, you missed the starting gun!

Jag är en såndär person som sitter & planerar julmaten i juni & nästa kalas så fort gästerna gått. Inte för att allt måste vara tipp topp, för det blir det sällan.. eller ens i närheten, men just för att det är så kul att läsa recept & planera. Nu sitter jag & planerar inför midsommarafton. Vi har bestämt oss för att köra en lugn midsommar hemma, de som vill får komma, men annars kör vi bara på oss (och Noels morbror såklart!). Sånt bök med barnvakt & chaufför. En ekvation på en midsommar som ändå aldrig kmr gå ihop. Jag tycker midsommaren är på dagen iallafall, man äter gott, tar en snaps vid lunch & avslutar allt på kvällen med en jordgubbstårta! Möjligen en tur med båten & några fiskar på kroken där emellan! :)

Förra midsommaren så åkte vi bara båt, fiskade, stannade till vid en vik & åt en massa god plockmat & skålade lite lätt. Lätt den bästa midsommaraftonen någonsin, det där med stenhård fylla & en massa hög musik är gjort så många ggr förr att det bara känns som jägarna 2, där man redan innan den har startat vet hur allt kommer sluta. Lite dov musik & en whiskey på altanen.. så tänker jag avsluta min midsommarafton!

Nu ska jag läsa igenom alla midsommarnummer & planera maten! :b Ja, juste jag & liten är lite lediga idag, imorgon är det röddag, sedan blir det jobb på fredag igen. Mycket kortveckor & röda dagar nu känner jag. Men det kan vara en skön start innan heltiden startar igång på allvar om en månad! Älskar förövrigt mitt jobb & jag skulle utan tvekan kunna jobba både vardagar & helg, om det inte vore så att jag även älskade min familj & ville umgås med dem :b

Nej, nu ska jag göra det jag gör bäst. Planera!





jess skriver:

jag och ebbis kanska kan komma?.. va tycks?. kanske får med mig pontus också måste bara kolla så inte mamma och pappa planerat diverse (i stugan) Hörs till helgen gumman <3


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar