don't stop at the top, touch the sky before you drop

Den här dagen har vi tillbringat ute. Klev utanför dörren vid nio & inte gått in fören nu. Grabbarna har skruvat bil & jag har planterat. Så nu har vi morötter, rödbetor, rädisor, kålrot, olika blandsallader & lite olika lökar planterade. Så nu ska jag bara komma ihåg att lägga på duken under natten & försöka behandla dem som mina egna barn. Sedan är det bara att rensa ogräs till dödagar mellan stenarna, men det kan det vara värt. Vill bara att det ska börja växa nu, så man får gallra ut lite & så det blir lite mer liv där. Är inget proffs på det här direkt, så vi tar detta som ett litet testår, så vet man väl till nästa år vad som är värt att plantera & ej. Funderar på att plantera några pionbuskar bredvid så man får in lite färg.. men det tar vi längre fram. Jag har hittat ännu ett kall här i livet, att odla & plantera.. man springer liksom & tittar hela tiden om det kommit upp någonting. Känner att detta kmr förgylla alla mina dagar efter jobbet i sommar! :b

Ikväll blir det bara soffläge, en massa chips & film! Jag var ju hundra procent säker på att det var eurovision ikväll, det har jag planerat in i flera veckor.. så lite besviken blev man ju, menmen.. :b




Cecilia skriver:

Snyggt! Bra tips med bildäcket, ska testas! Fina bilder.

annie skriver:

meeh, jag har gjort exakt samma sak idag :)ligger nu mör i soffan och äter chips.. :)

Fia skriver:

Fan vad fint det blev med stenarna runt! :D Jag har faktiskt funderat på ngt liknande runt gårn hemma! ;P


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar