Who needs the sun, when the rain is so full of life?

Den här regniga onsdagen var en perfekt dag att vara ledig på. För idag ska det bakas kanelbullar, bröd & rullas köttbullar. Allt sånt man saknat & annars inte hinner med. Det första Nolle sa då han vaknade var "baka bullar med dig idag mamma", sedan skuttade vi upp ur sängen & drog en dusch/bad, följt av lite morgonmys i soffan. Nu väntar vi bara på att bulldegen ska jäsa färdigt & kaffet ska börja koka, sedan kör vi vidare.

Imorgon är jag faktiskt också ledig, tänkte plugga men såg att det var så pass enkla uppgifter att vi skjuter på det. Så imorgon ska vi rulla ner till Liden lägligt så vi kan ta en promenad med Emma, Anton & Amanda till dagis. Tänkte att Nolle bara skulle få gå på sin efterlängtade utflykt, sedan har jag lovat honom att vi ska ta bussen ner till stan. Haha ja, kanske tar en glass på stan bara, sedan vet jag inte alls. Har inga ärenden direkt eller något jag ska handla, men har lovat liten & han glömmer inte gärna i första taget.

Nästa vecka är det jobb mån, tis & fre bara. Längtar tills heltiden kör igång här i början av juni. Man vet inte riktigt hur man ska fördriva dagarna annars. 'Redovisning & beskatting' kursen verkar göra sig av sig själv.. har läst & gjort liknande uppgifter tusen ggr om, så det går av bara farten.

Sedan måste jag bara slå ett slag för lidl igen. Vi var & handlade tillräckligt mycket mat för minst 1½ månad (ink mjölk, grädde osv.. eftersom de har produkter som kan förvaras i skafferiet i flera månader). För... 900 spänn. Då var även pasta, folie, ketchup & allt sånt helt slut. Satt har ni inte varit där än? Ge det en chans! Är ju olika bra beroende på när man är där, men man kan se alla deras erbjudanden på deras hemsida! :)

Nej, nu blir det lite kaffe innan bullarna ska bakas ut! :)


Ida skriver:

Svarar på din kommentar här :)



Japp jag vet, väljer dem inte mig så ska jag inte gråta blod.. Jag kommer endå ha gjort mig allra allra bästa! Och duger inte det för dem, så gör det inte det helt enkelt!



Fan va nice med lidl! Måste åka dit och handla efter flytten. Aldrig handlat där. Kommer ju ha sjukt mycket att fylla upp då, hela frysen, alla skafferi "grejer" och kylen. Hehe.



Mysigt med en bakdag! Längatr tills jag också kan baka och greja på hemma!



Men fasen va sjysst, då kanske jag åker upp med er på fredag? Vilken tid tror du att det kan tänkas bli? Jag kanske blir kvar i stan, men det är bara om det blir jobb i helgen. Dock tror jag att jag får svar ang jobbet på måndag säkert.. Men har jag tur så får jag sätta igång att jobba direkt (önsketänkande..)



Jag hör av mig imorgon kväll eller fredag morgon om hur det blir! :)


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar