always ask yourself, is the juice worth the squeeze?

Klockan är halv fem. Ekvationerna och tal snurrar i huvudet, middagen ska börja förberedas och någonstans däremellan ska man hinna göra sig färdig för föräldramöte och göra ett snabbt skiftbyte på gården tio i sex då Johan kommer med bilen. Kanelbullens dag i all ära, men några kanelbullar lär inte hinnas att baka och än mindre äta tillsammans med Noel.
 
om inte..
 
man bara bestämmer sig för att fokusera på nuet, ta fördelar minus nackdelar och helt enkelt strunta i föräldramötet och be johan köpa med en pizza till sig själv istället.
 
+ Jag hinner plugga färdigt i lugn och ro ikväll
+ Jag behöver inte laga middag
+ Jag kan baka bullar nu och äta tillsammans med Noel sedan
+ Jag slipper ligga i 200 för att likförbannat inte komma i tid till föräldramötet
+ Jag slipper komma frysandes och stressad hem senare ikväll
+ Jag kan fortsätta att gå runt i mitt slitna underställ resten av kvällen
 
- Jag missar ett föräldramöte.
 
(innan detta tillsynes snabba beslutet togs, så bollade jag vidare frågeställningar med både min mamma och Johan, om hur vida man ser på en mamma som fokuserar på att käka bullar med sitt barn, istället för att gå på ett möte.. 3 av 3 blev för kanelbullarna.)
 


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar