då finns det snö, till allt grått vinkar jag adjö

Det är något speciellt då den första snön faller. Allt blir ljust och man blir automatiskt sugen på att slänga på sig förklädet och baka i  massor. Om en vecka är det nog okej med julmusik och börja planera inför julmaten, förstår inte varför man ska dra ut på någonting så bra och som endast inträffar en gång per år. Det om något är slöseri på tid.
 
Nu ska jag kasta in det sista i kursen, sedan upptäckte jag att den nya kursen inte är färdig än. Vi som ska läsa den är de troligtvis de första i landet att läsa kursen, (matematik 4 alltså). Så det verkar som jag kommer få långledigt med mina grabbar, eftersom den förhoppningsvis är färdig under nästa vecka. På torsdag ska Noel på treårskontroll också, spännande att se hur mycket han växt! :)
 
Nu ska jag avnjuta en kaffekopp i lugn och ro, innan pluggning igen.
 
Förresten...någon som är intresserade av viking gore-tex vinterkängor i stl 26? Nypris 799kr. Köpte dom på tradera i riktigt fint skick, men självklart så ryms de inga tjocksockar i dem. Annars kastar jag upp dem på tradera i eftermiddag. Funderar på Kuoma kängor/stövlar till honom nu istället, någon som har några erfarenheter av dem?
 
"När staden snöat över, och gården blivit vit
då vet du att jag drömmer, jag drömmer dig hit
när allt snöat över, och gården blivit kall
Då vet du att jag drömmer
för det är snö, det är som moln överallt"


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar