du kan inte korsa havet genom att endast stirra på vattnet

Åååååh, vissa saker i boken känns så självklara och vissa har jag liten förståelse för att i huvudtaget någon begriper. Även fast det är fyra veckor kvar till kursslut, så sitter jag och oroar mig sönder för slutproven, det skriftliga brukar i regel vara grissvårt och det muntliga är man så nervös inför att man inte kan tänka klart. Sedan ska det göras med skype, så man kan ju inte gärna råbläddra i boken eller lägga på vid kris heller. Känns som skrivning och uppkörning all over again.
 
Jag hoppas innerligt att jag kommer sitta grisnöjd om några år och inte lessna efter tre månader som jag i regel alltid gör.
 
"Härled en funktion för att beräkna sträckan ett föremål färdats efter tiden med den konstanta accelerationen . Beräkna sedan hur lång tid det tar för en sten att falla 10 meter med a=9,82 m/. Härled en liknande funktion där en eventuell begynnelsehastighet och begynnelsesträcka tas med i beräkningen."

Distans är inte enkelt någonstans, men vad har man för alternativ? Någon i närheten som är bra på matte eller i överlag smart och kan tänkas hjälpa mig att hitta en början på allt?

Nu saknar jag grabbarna och helgen. Vi grillade korv ute på gården igår, sånna dagar är verkligen guldvärda. Livet är egentligen så otroligt enkelt, varför envisas man alltid med att göra det så svårt?




Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar