happiness is a way of travel, not a destination

Idag har det verkligen legat höst i luften och vi har varit ute på altanen och gjort höstfint. Så nu får det gärna bli riktig höst och dags för att plantera ljung. Annars så har vi putsat alla fönster på nedervåningen och ute. Bakat bregottkakor, chokladsnittar, drömmar (det blev faktiskt inga mardrömmar, en aning plattare än tänkt, men goa) och gjort rabarbersaft.
 
Snart ska jag påbörja bakningen av källarfranska till middagen. Men no rush.. Johan blir sen då han har lite ärenden att göra inför Noels födelsedagskalas imorgon. Kände verkligen hur jag behövde ta den här kaffekoppen framför datorn. Noel är helt slut och ligger i soffan och ser på smurfarna (för tusendegången, den går bara runt, runt).
 
Känns lite motigt att jobba till strax efter fem både tor-fre, vilket innebär att jag inte är hemma fören tidigast kvart över sex. Önskar bara man kunde ha ett arbete då man fick sluta senast fyra, men det kommer väl med tiden?! Snart blir det iallafall plugg många dagar i veckan och jag ser framemot att få kunna äta middagen i vettig tid.. tillsammans. Sedan finns det en viss herre här hemma som i princip bett på sina bara knän om att jag ska bli hemmafru, typ. Hade ju gärna kunnat tänka mig att städa, baka och damma hela dagarna, men får nog kombinera det med någon form att studier så man tar sig någonstans längre än där man står nu. Avslöjar mina drömmar så snart jag kommit in på programmet :b
 
Ikväll ska det göras tårta inför morgondagen och på kvällen kommer det lite främmande för att gratta våran storkille.
 
..Och ja, det här inlägget har jag säkert avbrutit tjugo gånger pgr utav avbrott från Noel. Sprang en fem varv emellan "Noel är helt slut och ligger i soffan" och "Känns lite motigt att börja jobba". Så sitter här halft anfådd och måste börja förbereda bakningen. Det var det lugnet. Over and out!
 
"Bäverhojt, bäverhojt" springer ungen liten runt och skriker nu. Dags att byta ut filmen i hans dvd.
 



“Things turn out best for people who make the best of the way things turn out"


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar