im feeling glad, I got sunshine, in a bag

Just precis nu i denna stund, så känns allt sådär överdrivet bra. Ska ta mig en koppkaffe och köra slutspurten på veckans pluggning, sedan har jag en kanon helg att se framemot. Imorgon ska jag och Noel ta bussen ner till stan, gå och ta en fika tillsammans, köpa lite småsaker till hans garderob (han har två par strumpor som hör ihop för närvarande, varav ett par har hål i sig :b) och bara vara (vilket är lättare sagt än gjort, med en treåring vid sin sida). För första månaden på länge har jag inga överdrivna utgifter utan en massa pengar övers, bara till mig själv. När hände det senast? Ska försöka hitta någonting att ha på lördag iallafall, får se hur det går med Nolle som sällskap :b
 
Sedan då J slutat imorgon, så ska jag åka på lite loppisar och fylla på frysen hemma. På lördagen ska vi på Sättna och kika på skotrar, sedan blir det utgång. Ååååh jag längtar så mycket efter allt att jag snart går sönder. När längtade jag efter någonting senast? känns väldigt avlägset.. så det här ska bli min helg och vet ni.. det är jag värd, tiotusen gånger om.
 
Sedan har jag äntligen fått till min internetbank igen, satt nu har man inte bara koll.. utan kan även handla på tradera då man behöver något. Det farliga med tradera är väl att folk köper en massa skit de inte behöver. Hittade en massa saker igår, bla en sak som färgade vattnet i olika färger (lyste rött för riktigt varmt vatten, kallt för blått osv).. Ni vet en såndär sak som man innan inte hade en aning om att man behövde, men helt plötsligt kunde jag inte längre förstå hur jag innan vetat om vattnet varit varmt eller kallt? Det var nära, men jag valde att avstå.
 
Har börjat att skriva ner varje utgift jag gör, även en liten dricka.. det är mitt hetaste spartips. Man håller i pengarna så hårt att det nästan börjar brinna, bara för att man inte vill skriva ner i boken, utan i slutet av månaden se att man inte lagt "xxxx" kronor på enbart dricka/veckotidningar/tuggummi/den där tröjan som hamnar längst bak i garderoben med prislappen kvar/smaksatt creme fraiche (försök använda det du har hemma.. det är så man sparar pengar OCH blir bra i köket) osv. Skit helt enkelt, som blir mycket pengar i slutänden.. men som man helt klart klarar sig utan. Och gör alltid en budget inför en handling, mat som birstabesök.. och håll den. Lär dig prioritera. Man kan inte prioritera och unna sig allt. Man värdesätter allt så mycket mer, då man vaknat upp och insett detta.. : )
 
Nej, pluggningen vare.. : )
 
Från indiska

Mamma skriver:

Vad härligt med en avkopplande helg gumman, äntligen:) Det är du värd!!!


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar