låt 2013 bli det bästa året i ditt liv

Jag vet att ni är många där ute, som i och med det nya året ska arbeta mot en massa nya mål. Och det är säkerligen en hel drös utav er, som (precis som jag) tänker börja äta nyttigare och röra på sig mer. Ta en morgon eller kvällspromenad, kör lite hemmaträning och ät varierad och bra kost och inte mer än du förbränner. Jag vet inte vad dieten kallas, kanske ren realism? tror den fungerar bäst i längden iallafall. Också slipper man lägga om liv och kost för resterande familj, även om man såklart ska tänka på VAD man åt innan och vad som kan göras till det bättre. Jag t.ex använder nog grädde i all mat, dålig på grönsaker är vi också (glömmer lätt att köpa hem), sedan äter vi nog en hel del mer än vad vi egentligen behöver. Så det ska det bli ändring på!  Sedan ska jag se till att ta en promenad, då Noel ska lämnas på dagis varje morgon, tänkte passa på att gå en extra runda på 30 minuter. Då är man ju ändå ute i farten, så det borde.. (jag sa borde) inte bli några problem? 
 
Tänkte iallafall tipsa om en massa bra övningar, som jag hittade på youtube. Direktlänkar: 8 min stretch8 min buns, 8 min abs och 8 min legs.  Tänkte köra dessa mån, tis, tors iallafall. Har noll koll på allt vad det gäller träning, så har ni något träningsschema/program eller video ni vill tipsa om, så gör gärna det. Gärna om ni har några goda och nyttiga recept liggandes också. Ge mig det bästa ni har så kan jag slänga upp det här på bloggen sen! : )
 
Jag tycker förövrigt att det är jätte bra att människor sätter upp mål för sig själva, om ett hälsosammare liv, även om det bara är en bråkdel av oss som faktiskt håller det. Men den största frågan vi egentligen borde ställa oss inför det nya året är: Vad för människa vill jag vara 2013?
 
Här är en lista på förslag till nyårslöften för 2013, med god inverkan på ditt nya liv.
  1. Våga säga nej, var ärlig mot dig själv innan du säger ja.
  2. Rensa i din umgängeskrets och omge dig endast av människor som ger dig positiv energi.
  3. Ta inte på dig mer arbete än vad du klarar av.
  4. Ha tid över till dig själv. en stund i veckan åtminstonde då du bara får vara du.
  5. Lyssna på ditt inre och fundera alltid en extra gång "is the squeeze worth the juice?"
  6. Våga bryta rutiner, gör någonting nytt. Kan vara något så enkelt som en ledig dag i skogen.
  7. Ta tjuren vid hornen och ta tag i de saker som gnager dig. Vad är det mest logiska första steget?
  8. Alla människor har sina toppar och dalar, sånt är livet. Det går snart över. 
  9. Är du och de dina friska, var tacksam över det.. varje dag.
  10. Och ej att förglömma..Rör på dig och ät rätt, det gör dig gott både fysiskt & psykiskt.
 
Med dessa ord så önskar jag er alla ett gott nytt år och lycka till med vilka mål ni än tar er an! Och även om ni misslyckats de tidigare åren, så kommer ni inte göra det i år. Det är 2013, det är ditt år och du kan så mycket mer än du själv tror. Sätt upp realistiska mål på lång sikt, så kommer det gå galant! : )
 

Mamma skriver:

De klart du ska ta en extra sväng när du ändå tar en promenad till förskolan:) Tänk på lilla nacken o ryggen när du sitter o pluggar:) Kram


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar