Utan mörker finns det inga drömmar.

 
Jag överlevde övergången till det nya året och hade en kanon kväll, en massa glada miner och trevligt folk. Igår var en skit dag rent utsagt, alla som kunde raseras raserades, varav min bil som nu är urbruk för en tid framöver, så att säga. Sådär lagomt lägligt då jag precis gett mig in för extrajobb, tur att det går hyfsat med bussar härifrån iallafall.
 
Startade dagen med ett lååångt bad och det var välbehövligt för att rensa lite tankar inför dagens pluggning. Sedan har jag fixat en massa småärenden, bl.a om arbete till sommaren, är ju färdig med det tekniska basåret nu i mars, så sedan tror jag att jag ska satsa på lite arbete och ta ett litet break från studierna, innan högskolan kör igång i augusti.
 
Juste, Nolle har fått plats på indals förskola, från och med nästa måndag. Jag har pratat med honom om det några veckor nu och han är helt överväldigad av att få träffa "sina barn" och "alla stora barn på min förskola".
 
"Jag ska inte gå på dagis mer, nu är jag stor och ska gå på förskolan".
 
Ja, lillen tror helt enkelt att han uppgraderat sig lite och nu ska börja någon form utav skola.
 
J  "Ja, nu är du stor gubben och stora barn sitter vid bordet och skriker inte på affärer... etc etc, "
N  "Nu kan jag köra bil själv, burna och åka till min mack.
 
Ehh.. ja, precis så.
 
Nej, nu ska jag plugga vidare en stund till, undertiden pannkakssmeten "sväller". Nolle har nämligen önskat pannkaka till fredagsmiddagen.. Senare ikväll väntar film med skrotungen! :)


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar