Låt hösten bli en nystart

 
Nu får man väl ändå säga att den är här (trots världens värmebölja i helgen), hösten alltså. Den underbara älskade hösten, årets bästa månad. Den tid då man äntligen får gå in i sig själv igen, stanna upp och fundera över var ens nästa steg ska föra en. En tid då allt får plats och tid att andas igen. Hösten har alltid inneburit en nystart för mig, då man bara kan lägga allt gammalt bakom sig och låta höstens nya färger och den friska nya luften föra en vidare i rätt riktning. Långa promenader inlindad i varma sjalar och en stor kopp té under en varm filt och hundra ljus då man kommer hem. 
 
Den här hösten ska sammanfattas i tre ord för mig: Glädje, spontanitet och ro. Jag ska skapa en början för alla de där sakerna på min "bucket list" som bara står där. De där sakerna som man säger att man ska göra innan man dör, men bara skjuter framför sig som om man skulle leva förevigt. På kvällen förra söndagen så såg jag på facebook att det skulle vara parkour på måndagkväll, det hade varit kul tänkte jag, men vad jobbigt att komma dit utan att veta vilka människor eller vad som väntade. Jag kunde kanske vara med nästa termin istället? Men så blev jag irriterad på mig själv & slängde iväg en anmälan utan närmare eftertanke. Jag förstod att jag skulle vakna på morgonen & ångra mig, sitta hela dagen på jobbet & ångra mig. Sitta med telefonen i handen efter jobbet & veta att jag bara skulle kunna skicka iväg en av-anmälan & åka hem för att lägga mig i soffan istället. Men jag bestämde mig för att bara köra & den där nervösa känslan blev tillsut en liten tillfredställelse. Igår hade vi andra träningen och efteråt kände jag mig mer levande än vanligt. Jag hade fått utmana mig själv på riktigt och lyckats. Den här hösten ska gå i samma tecken och jag ska fortsätta att småjävlas med mig själv och göra alla de där sakerna man vill göra, men inte riktigt tar tag i.
 
Jag ska lära mig tyska, för att kunna dra till Berlin i vår. Jag ska kunna göra någonting imponerande på parkouren. Jag ska åka till Budapest (själv om ingen hänger med) och bada i de varma källorna i December och jag ska utmana mig själv varje dag. För är inte ens drömmar skrämmande, så är de inte tillräckligt stora.
 
Låt hösten bli en nystart även för er och arbeta för att nå era drömmar varje dag. Har du alltid velat kunna dansa salsa? boka in en kurs nu, fundera inget mer utan gör det bara. Vill du köra folkrace, ta tag i det NU! Livet är underbart och till för att levas. Sortera bort de där människorna som bara skjäl din energi på samma gång och rensa hem och garderob på allt onödigt skit. Sedan tar du en lång promenad och riktigt suger ner den nya luften i dina lungor. Sedan går du hem och bokar in det där som alltid skrämt dig lite, men som du alltid velat göra! : )
 
klicka -> Choose to start a new life - 2012-09-10

Elin skriver:

Håller med! Så jäkla skönt när hösten äntligen kommer tycker jag med! Konstigt att man går o bara längtar till sommaren om några månader:p

Svar: Haha.. ja eller hur. Kortare vinter vore ju överlägset :P
Caroline


Kommentera

Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)


Webbplats


Kommentar